קניית דירה מהווה אחת העסקאות המשמעותיות ביותר שמבצע אדם במהלך חייו. לפיכך טרם החתימה על הסכם רכישת דירה, הכרחי לבצע בדיקות משפטיות מקיפות לרבות תכנון מס.

ראשית כל, לא חותמים על זכרון דברים ללא התייעצות עם עורך דין מקרקעין.

סוף סוף, לאחר חיפושים רבים, מצאת את דירת החלומות שלך. כדי להבטיח שהדירה לא תימכר לאחר, העדפת לחתום על זכרון דברים. חשוב שתדע, זכרון דברים הינו חוזה תקף לכל דבר ועניין, גם אם נכתב על פיסת נייר. וכל מה שכתוב בו מחייב גם אם יתברר בהמשך שהדירה מעוקלת, יש חריגות בנייה, וקיים צורך בתשלום מס רכישה על הדירה ועוד שאר צרות ומוקשים שעשויים להפוך את כל העסקה ללא כדאית.

בדיקות מקדמיות הכרחיות

תוצאות הבדיקות האלה יקבעו האם כדאי לבצע עסקת קניית דירה בכלל ואת הדירה הספציפית בפרט. מעטים מאד האנשים שמבינים בנושאים אלה, ומתוכם, עוד פחות מוכנים או יכולים לבצע את הדברים בעצמם. וטוב שכך כי כאן צריך עורך דין מקרקעין בקיא ומנוסה אשר יבדוק עבורך בין היתר:

  • בדיקת הזכויות - האם המוכר הוא אכן בעל הזכויות בנכס, האם מדובר בבעלות או חכירה לדורות והיכן הן רשומות - טאבו/ חברה משכנת / מנהל מקרקעי ישראל.
  • האם ישנם שעבודים, משכונים, עיקולים או הערות בדבר הגבלה בהעברה על הנכס.
  • יש לוודא כי החניה והמחסן מוצמדים לדירה בנסח הטאבו (ככל והדירה רשומה בטאבו) או באישור הזכויות (ככל והזכויות רשומות בחברה משכנת או ברשות מקרקעי ישראל).
  • בדיקת "תיק הבניין" במחלקת תכנון ובניה ברשות המקומית, בדיקת זכויות הבניה, האם הדירה נבנתה בהתאם להיתר הבניה, האם ישנם צווי הריסה או חריגות בניה, בדיקת תשריט הבית המשותף וכדומה.
  • השלכות מיסויות של העסקה – על מנת להעריך נכונה את כדאיות העסקה יש לבדוק האם הנך נדרש בתשלום מס רכישה בגין רכישת הדירה, ומה שיעורו.  להרחבה על שיעורי מס רכישה.

כבעלי ניסיון רב בעסקאות מקרקעין ובמיסוי מקרקעין, נוכל לחסוך לך הרבה כסף ע"י תכנון מס לגיטימי, ריצות וכאבי ראש מיותרים, ולהבטיח לך שקט נפשי לכל אורך התהליך 04-9000506

מימון, משכנתא ותשלומים

גם כאן יש לנו הרבה מה לתרום, לעזור לסייע, לחסוך לך כסף ולהקל עליך את פריסת התשלומים. נתחיל בכך שיש לבדוק למול הבנק למשכנתאות את היתכנות המימון ע"י משכנתא ולדאוג לקבל טרם החתימה "אישור עקרוני" לקבלת סכום ההלוואה הדרוש.

וכמו תמיד, פקיד הבנק ימכור לכם את המשכנתאות הריווחיות ביותר לבנק. אנחנו נסייע לך לבנות תמהיל משכנתאות שיוריד את גובה ההחזר החודשי, את סך ההחזר לבנק ואת גובה הריבית.

זה אמנם לא עניין משפטי שבשבילו צריך עורך דין נדלן אבל אין אצלנו חליפה ללא שרוולים: אנחנו תופרים עבור הלקוחות שלנו חליפה מושלמת, סוגרים את כל הפינות, מייעצים ומסייעים היכן שרק ניתן.

ניהול משא ומתן

אנו ננהל עבורך משא ומתן על סעיפי החוזה, על פריסת התשלומים, גובה החבות במיסים ועוד עניינים מהותיים נוספים שעל שולחן הדיונים. משרדינו מומחה בדיני מקרקעין, מיסוי מקרקעין ובעל ניסיון עתיר בניהול משא ומתן משפטי.

עריכת הסכם המכר ע"י עורך דין מקרקעין הבקיא בתחום הינה הכרחית לצורך הבטחת זכויות וכספי הרוכש.

אנו נדאג, בתור עורכי הדין שלך, בין היתר, כי בטרם פרעון התשלום הראשון שניתן במעמד חתימת החוזה, תירשם הערת אזהרה לטובתך אשר תכליתה למנוע מהמוכר לבצע עסקה נוגדת ולמכור את הדירה לאדם אחר.

אנו נבנה לוח תשלומים התואם את היכולות הכלכליות שלך, תוך התחשבות בתזרים ובמקורות המימון שלך.

לא פחות חשוב מכך, בסיום העסקה, אנו נדאג להותיר סכום בנאמנות, על מנת להבטיח כי ישולמו כל המיסים והחובות של המוכר הנוגעים לנכס.

לאחר מסירת החזקה בנכס ותשלום מלוא התמורה, אנו נכין את מלוא המסמכים הנחוצים על מנת לרשום את הזכויות בנכס על שמך בגוף הרלוונטי- טאבו, חברה משכנת או רשות מקרקעי ישראל.

תהליך הליווי במשרדינו

מי נהנה ללכת לטאבו, מנהל מקרקעי ישראל או מחלקת ההנדסה בעירייה ולו רק כדי להוציא מסמך פשוט. הרוב המוחלט מעדיף להדיר את רגליו ממחוזות אלה. ומי עוסק יום יום במשא ומתן על סכומים מעל מליון ₪? וכמה פעמים בחייו של אדם הוא מוכר או קונה נכס נדלני? שוב הרוב המוחלט עושה זאת פעם אולי פעמיים. לכן, כמו שאנחנו רואים את תפקידנו, הוא לא רק לייצג אותך ולפעול למען האינטרסים שלך, אלא להיות גם הקיר הכתובת האנושית שמסייעת, תומכת, מייעצת, ומלווה עד לסיום העסקה.